کد خبر 649856
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

تحلیلگر روزنامه الاهرام، معتقد است که اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با پافشاری برای ورود به سرزمین های عراق و سوریه و نادیده گرفتن حاکمیت این ۲ کشور به جنگ منطقه ای فراگیری دامن خواهد زد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه الاهرام مصر، پس از اینکه اردوغان اعلام کرده است که قصد اشغال مناطق گسترده‌ای از موصل تا شمال حلب را دارد فضای جنگ منطقه‌ای در شمال عراق و سوریه خیمه زده است و هشدارها درباره انفجارهای گسترده افزایش یافته است. او گفت نیروهای وی به سوی شهر الباب سوریه و پس از آن شهرهای منبج و الرقه روانه خواهند شد.

اردوغان همه هشدارهای مقام‌های عراق درباره دخالت در سرزمین های این کشور را به چالش کشیده است و گفت که ترکیه قصد دارد به شهرهای موصل، تلعفر، کرکوک، سنجار، طورخرماتو وارد شود.

مصطفى السعید تحلیلگر روزنامه الاهرام معتقد است که: توجیه‌های ترکیه برای دخالت نظامی زمینی در سوریه و عراق قابل پذیرش نیست و با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

صدای طبل‌های جنگ به ویژه پس از اینکه پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که مذاکره با واشنگتن برای حل مسالمت آمیز  بحران سوریه با شکست روبرو شد، بالاگرفته است. این در شرایطی است که جنگنده‌های روسیه نیروهای داعش که از عراق به حومه بوکمال وارد شده بودند، هدف قرار دادند. همچنین جنگنده های سوریه به نیروهای وابسته به ترکیه در نزدیکی شهرک دابق حمله کردند و شماری از آنان را به هلاکت رسانده و شماری دیگر را زخمی کردند.

ترکیه با اثیل النجیفی استاندار سابق نینوی در ارتباط است. النجیفی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق است و زمینه ورود داعش به موصل را فراهم کرد و با هواداران خود تحت فرماندهی نیروهای ترکیه هستند. همچنین ترک‌ها نیروهای وابسته به اخوان المسلمین و تکفیری‌ها را جمع کرده‌اند تا به شهر حلب وارد شوند. همه در انتظارند که نخستین صدای درگیری مستقیم میان نیروهای ترکیه با نیروهای عراق و سوریه را بشنوند. اگر اردوغان با سپری شدن زمان و از دست رفتن فرصت از این خواسته منصرف نشود، جنگ منطقه‌ای گسترده به راه خواهد افتاد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    خاک بر سر اردوغان که به جای اتحاد با همسایگانش داره آب به آسیاب دشمن میریزه که دودش به چشم همه از جمله ترکیه میره
  • مهندس م ش ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    مشکل اینجاست که اردوغان بابت جنایاتش هزینه نمیده. هر کار دلش می‌خواد میکنه، آخرش که دید به جایی‌ نرسید مگه خب حالا دوست بشیم. اگر هزینه سنگین بابت کارهاش بده اون وقت غلط میکنه دائم توطئه کنه.
  • تبریزلی ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    منتظریم جنگ بشه ببینیم کی چند مرده حلاجه
  • ایرانی اذری ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    اخر وعاقبت ارزوهای سفاکانه وگرگ زادگی پانترکیستی وگرگ زادگی وباعرضه بازی...اینها سالهاست که به خیانت ومصادره وتجاوز به همسایگان افتخار میکنند ..این ما هستیم که در خوابیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس